Oerol voor de storm: een bezoek aan Terschelling vóór het festival 2
Geen categorie | Theater | Door: Maartje Geels

Oerol voor de storm: een bezoek aan Terschelling vóór het festival

‘Wat ga je in godsnaam een week vóór Oerol op Terschelling doen?’, werd mij een paar keer gevraagd toen ik mijn reisplannen wereldkundig maakte. Toch valt er ook in de aanloop naar het festival van alles op Terschelling te beleven.

lees meer ...

12/06/2016
Orkaters 'Distel' blijft te tam
6
Theater | Toneel | Recensie | Door: Maartje Geels

Orkaters ‘Distel’ blijft te tam

Met 'Distel' wil Orkater een familiedrama brengen en heel af en toe lukt het de familie ook om contact te maken. Twee zoons, een moeder en minnares bij de onthulling van een portret van de vader. Maar de echte spanning blijft uit.

lees meer ...

31/05/2016
Een andere stem TGA
8
Theater | Toneel | Recensie | Door: Maartje Geels

‘De andere stem’ van Ramsey Nasr is intiem en invoelbaar

Waar praat je over als jij en je ex allang uit elkaar zijn? De hond, je nieuwe vriendin of zelfmoord? In 'De andere stem' van TGA belt Ramsey Nasr met een oud geliefde.

lees meer ...

13/05/2016
‘Dat is dan tweehonderd dollar voor een kaartje, alstublieft’ 9
Theater | Toneel | Reportage | Door: Maartje Geels

‘Dat is dan tweehonderd dollar voor een kaartje, alstublieft’

Niet iedere dag stap je in een vliegtuig om een voorstelling te bekijken. Theaterredacteur Maartje reisde af naar New York en vergeleek de Nederlandse en Amerikaanse theatercultuur.

lees meer ...

05/05/2016
Foto: Jan Versweyveld - The Crucible, Ivo van Hove
9
Theater | Toneel | Recensie | Door: Maartje Geels

Ivo van Hove’s ‘The Crucible’ op Broadway is modern en imponerend

De Nederlands-Vlaamse regisseur Ivo van Hove brengt een stilistische en gelikte versie van toneelklassier The Crucible naar Broadway.

lees meer ...

03/05/2016
The little foxes Nationale toneel
6
Theater | Toneel | Recensie | Door: Maartje Geels

‘The little Foxes’ van het Nationale Toneel heeft meer humor nodig

‘The little Foxes’ prima te volgen. Mark Rietman en Anniek Pheifer zijn duidelijk in hun element maar deze vertolking had baat gehad bij meer humor.

lees meer ...

20/04/2016
'Het Gelukzalige' van Orkater is geestig maar mist complete diepgang
6
Theater | Toneel | Recensie | Door: Maartje Geels

‘Het Gelukzalige’ van Orkater is geestig maar mist complete diepgang

In ‘Het Gelukzalige’, een nieuwe Orkaterproductie van de hand van Alex van Warmerdam, volgen we het obscure clubje nadat zij kostbaarheden uit loodsen en opslagplaatsen ’s avonds buit hebben gemaakt.

lees meer ...

10/04/2016
Liliom TGA
6
Theater | Toneel | Recensie | Door: Maartje Geels

‘Liliom’ van TGA zaait teveel verwarring

Zelden wordt Liliom in Nederland opgevoerd. Hoewel Eelco Smits en Hélène Devos op indrigende wijze twee geliefden neerzetten, schept de setting verwarring.

lees meer ...

06/04/2016
'Een soort Hades' van Theater Utrecht maakt vervreemding voelbaar
7
Theater | Toneel | Recensie | Door: Maartje Geels

‘Een soort Hades’ van Theater Utrecht maakt vervreemding voelbaar

'Een soort Hades' van Theater Utrecht geeft het publiek een beeldende inkijk in de sleur van een psychiatrisch ziekenhuis. Hoe voelt het om vervreemd raken van je eigen geest?

lees meer ...

27/11/2015
Dynamiek in 'Glazen Speelgoed' van Toneelgroep Amsterdam is ijzersterk
8
Theater | Toneel | Recensie | Door: Maartje Geels

Dynamiek in ‘Glazen Speelgoed’ van Toneelgroep Amsterdam is ijzersterk

‘Glazen Speelgoed’ van Tennessee Williams vertelt het verhaal van het Amerikaanse gezin Wingfield, waarin alle personages getekend worden door illusie en hang naar nostalgie.

lees meer ...

17/11/2015
Levensverhaal 'Sophie' is uit het leven gegrepen
7
Theater | Toneel | Door: Maartje Geels

Lichtzinnige komedie ‘Sophie’ is uit het leven gegrepen

In twaalf scènes wordt het levensverhaal van Sophie (Tjitske Reidinga) verteld. 'Sophie' is een lichtzinnige komedie geproduceerd door het DeLaMar theater die uit het leven gegrepen lijkt.

lees meer ...

13/11/2015
De Stille Kracht van TGA is beeldend, maar mis scherpe rand
7
Theater | Toneel | Recensie | Door: Maartje Geels

‘De stille kracht’ van TGA is beeldend, maar mist scherpe rand

Waar 'De Stille Kracht' zich anno 2015 uitstekend had geleend voor haarscherpe maatschappijkritiek, blijft deze bewerking erg tam en aan de oppervlakte. 'De Stille Kracht' vertelt een psychologisch boeiend verhaal over de trots en ondergang van Otto van Oudijck, maar mist een scherpe rand.

lees meer ...

03/10/2015


Maartje Geels heeft nog geen recensies toegevoegd aan de wishlist.