DIT ZIJN WIJ

CLEEFT is dé schakel tussen jongeren en de culturele sector. Wij bieden een opstap voor zelfontwikkeling en een online portfolio voor journalisten in spé en stimuleren CLEEFT jongeren om te participeren in de organisatie en community.

Onze community is het hart van onze organisatie.

Ons unique selling point is dat wij de doelgroep zijn. Het begeleiden van schrijvers en de continue aanstroom van artikelen: we hebben te allen tijde het heft in eigen handen. Zo laten wij zien dat cultuur leeft.

Op CLEEFT vind je de nieuwste recensies, reportages van festivals, lijstjes en interviews. Als cultuurverslinder stem je mee over het aanbod, bouw je een ‘been there, done that’-portfolio op en ontvang je tips op basis van jouw specifieke voorkeuren.

Community

De gebruikers van CLEEFT enthousiasmeren elkaar om meer te participeren in het culturele aanbod door middel van artikelen, recensies en tips op basis van overeenkomstige portfolio’s. Daarnaast zijn onze ambassadeurs overal in het land actief om CLEEFT offline te promoten. CLEEFT organiseert inspiratiesessies, bootcamps en netwerkborrels om elkaar, het culturele en het journalistieke veld beter te leren kennen.

Historie

CLEEFT is een spinoff van het op 27 april 2009 gelanceerde webmagazine CultuurBewust.nl. Inmiddels trekt deze website van initiatiefnemer en directeur Marjolein Theunissen ruim 72.000 bezoekers per maand. In februari 2014 werd ter aandenken aan het vijfjarig jubileum een hardcopy CultuurBewust.nl magazine verspreid in een oplage van 100.000 exemplaren.

Prijzen

Op 2 februari 2010 werden de inspanningen beloond met de UtrechtInc Studentprijs 2010. Op 16 februari 2011 won Theunissen de UtrechtInc Award 2011, op 17 maart de New Venture Award 2011 en op 15 juni de Egeria Jonge Ondernemersprijs. Op 23 november 2011 werd Theunissen 5e in de categorie ‘Goed’ van de Viva 400, de befaamde lijst van succesvrouwen.

Dit is CLEEFT 6
Dit is CLEEFT 7
Dit is CLEEFT 8